آیت الله صدیقی: حاضرم با استاد کلامی معامله کنم/ روایت قزوه از توجه ویژه رهبر انقلاب به استاد کلامی در دیدار با شعرا/ حاج مرتضی طاهری: استاد کلامی عزیز دل همه است 22

آیت الله صدیقی: حاضرم با استاد کلامی معامله کنم/ روایت قزوه از توجه ویژه رهبر انقلاب به استاد کلامی در دیدار با شعرا/ حاج مرتضی طاهری: استاد کلامی عزیز دل همه است  22
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، آیین نکوداشت استاد حاج ولی الله کلامی زنجانی در سی اُمین شب شاعر سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال گسترده اهالی فرهنگ و ادبیات  و هم چنین علاقمندان استاد کلامی برگزار شد، چهره های سرشناسی نظیر آیت الله صدیقی، حاج علی انسانی، محسن مومنی شریف، فاضل نظری، علیرضا قزوه، حاج غلامرضا عینی فرد، حاج مرتضی طاهری، مهدی رسولی، هادی جانفدا، احمد بابایی و... حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حاج مرتضی طاهری ذاکر اهل بیت استاد کلامی را «عزیز دل همه» خواند و گفت: رسم بر این است که در مراسم تقدیر، با تشریق و دست زدن از او تقدیر کنند، ولی در این مراسم که برای تقدیر از یکی از خادمان آستان امام حسین است روضه خوانی می شود و اشک میریزند و همه هم از عمق جان راضی و خشنود هستند. من نیز بر خود لازم و واجب می دانستم که در این مراسم حضور یابم. 

داود علیزاده شاعر  ذاکر اهل بیت هم در ادامه سی اُمین شب شاعر بیان کرد: هرجا صحبت از شعر و شاعری بوده نامی از استاد کلامی هم بوده که این ناشی از عنایت اهل بیت (ع) بوده است و رهبر انقلاب کلام را در ارتباط با ایشان به پایان رسانده‌اند و فرموده‌اند کلامی را کلام از دل است.

در ادامه این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری درباره استاد کلامی زنجانی بیان داشت: امروز شاهد شهرت جهانی شهر زنجان و شور و شعور حسینی مردم این شهر هستیم. اما اگر چنین اتفاقی افتاده بی تردید ثمره حضور بزرگانی نظیر استاد کلامی است. و این مکتب است که برگ هایی درخشان نظیر شهید شهریاری و شهدای غواص دوران دفاع مقدس را تقدیم این نهضت قدس می کند.

مومنی شریف جوانان زنجانی را به مطالعه تاریخ و سیره بزرگانی شهر خود دعوت کرد و ادامه داد: کلامی عاشورا را جریانی مستمر می داند و پیکار ظالم و مظلوم را در دامنه تاریخ ادامه دار می داند. برای همین است که در اشعار خود همواره از مظلومین دفاع کرده، چه این مظلوم یمنی باشد و چه بحرینی و چه هر کجای دیگر. و همین نگاه دقیق به عاشورا است که شخصی وی و اشعارش را ماندگار کرده است.

علیرضا قزوه دیگر سخنران این مراسم بود که صحبت هایش را درباره مقام شعر و شاعری در آستان اهل بیت آغاز کرد و تصریح کرد: اعتقاد دارم در میان سبک ها و محتواهای مختلف شعری، شعر آیینی عالی ترین مقام را دارد و هر کسی نمی تواند به این حوزه ورود کند. اما استاد کلامی در محتوا و قالب همواره درخشان بوده اند و از گزند شبهات و انحرافاتی که بعضا در میان اشعار آیینی دیده می شود همواره مبرا بوده است. 

قزوه در ادامه به توجه ویژه رهبر انقلاب به استاد کلامی زنجانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر چند که به جهت تعدد شعرا در مراسم سالانه دیدار با رهبر انقلاب، بیش از یک یا دو نفر از شعرای آذری زبان فرصت شعرخوانی پیدا نمی کنند، ولی هر ساله شاهد توجه خاص رهبر انقلاب به حضور استاد کلامی هستیم و ایشان هرساله نسبت به حضور داشتن استاد کلامی سئوال می کنند و راغب هستند که استاد کلامی در مراسم حاضر باشند. 

در ادامه آیت الله کاظم صدیقی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ارزش هرکس را میران عشق او مشخص می کند. کم نیستند کسانی که لباس روحانیت بر تن دارند اما جان پاک و صفای باطن ندارند. اما شعرا تبلور عشق هستند و من همین جا حاضرم با استاد کلامی بر سر اجر اشعار و مرثیه سرایی ش معامله کنم. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شعرا و ذاکران اهل بیت سوار بر براق عشق  هستند و انصارالله هستید. خود استاد کلامی زنجانی در جبهه کم نگذاشت، در حمایت از رهبر معظم انقلاب این سید مظلوم و هم چنین دوران فتنه از جان مایه گذاشت، و به معنای واقعی ولایتمدار بوده است. از خدا می خواهم ظهور حضرت صاحب الزمان را هم ببینید و در رکاب حضرت نیز ولایتمداری خود را نشان دهید.

استاد حاج علی انسانی هم شهر زنجان را ضرب المثل عشق به سیدالشهدا دانست و درباره استاد کلامی گفت: ایشان ذاکر محبوب اهل بیت هستند و در پیروی از رهبری نه عقب هستند و نه جلو. 

در پایان این مراسم نیز از مادر سه شهید پور و هم چنین همسر استاد کلامی زنجانی تقدیر بعمل آمد. پایان بخش مراسم نیز تقدیر از مقام ادبی و فرهنگ استاد کلامی زنجانی بود.

 گفتنی است این سی اُمین شب شاعری بود که به همت سازمان هنری رسانه ای اوج در پاسداشت مقام ادبی شعرای معاصر برگزار شد.