بادیگارد در آستانه 9 میلیاردی شدن

بادیگارد در آستانه 9 میلیاردی شدن
بادیگارد در آستانه 9 میلیاردی شدن

 

پژمان لشکری پور مجری طرح «بادیگارد» با اعلام اینکه این فیلم در شهرهای مختلف کشور اکران شده است گفت: در حالیکه پربیننده ترین فیلم سال قبل دومیلیون نفر تماشاچی داشته تاکنون بالغ بر یک میلیون نفر «بادیگارد» را بر روی پرده تماشا کردند.

 

همزمان با آغاز نهمین هفته از اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، پژمان لشکری‌پور مجری طرح فیلم در مورد جزئیات فروش هشت و نیم میلیاردی «بادیگارد» در پایان هشتمین هفته نمایش عمومی را به شرح زیر اعلام کرد:

 

هفت هفته نمایش در سرگروه‌های سینمایی در تهران می‌گذرد، به این ترتیب با خاتمه یافتن مهلت قانونی نمایش فیلم در سرگروه سینمایی، اکران «بادیگارد» تا پایان هفته دهم در سایر سینماها در تهران ادامه می‌یابد و همانطور که مدیرعامل شرکت فیلمیران به عنوان دفتر پخش«بادیگارد» پیش‌تر اعلام کرده‌اند فروش گیشه «بادیگارد» در سینماهای کشور تاکنون نزدیک به هفت میلیارد تومان فروش داشته است.

 

در اکران «بادیگارد» سینماهای اکثر مراکز استان‌ها همزمان با نمایش فیلم در تهران، این فیلم را نمایش دادند. همچنین در دور جدید نمایش فیلم در شهرها و شهرستان‌ها طبیعتاً شهرهای بزرگ و سایر شهرستان‌های دارای سینما که امکان نمایش همزمان فیلم با سینماهای تهران در آن‌ها فراهم نشد مورد توجه قرار گرفته‌اند و نمایش در این مرحله در حال انجام است، به طور مثال از هفته گذشته در مراکز استان‌ها شهرهای ساری و کرمانشاه به تعداد سینماهای اکران کننده «بادیگارد» پیوستند و در شهرها و شهرستان‌های بزرگ کشور سینمای شهرهایی مثل آمل یا خرمشهر هم به مجموعه سینماهای نمایش‌دهنده فیلم اضافه شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

 

در اکران «بادیگارد» برای استفاده از ظرفیت مغفول مانده مخاطب خاموش در شهرهای فاقد سالن سینما اقداماتی صورت گرفت که با استقبال بسیار خوب و بعضاً کم‌نظیر مخاطبان در این شهرها همراه شد.

 

تاکنون میزان فروش فیلم سینمایی «بادیگارد» از محل اکران‌های غیرسینمایی (اکران‌های دانشگاهی، ادارات، مؤسسات، سازمان‌ها، مساجد و سایر ارگان‌ها و نهادهای متقاضی و همینطور نمایش عمومی در شهرهای فاقد سالن سینما) بر اساس محاسبات مرسوم گیشه سینما یعنی در نظر گرفتن سهم 50درصدی سینمادار و سایر هزینه‌ها در نمایش‌های سینمایی، رقمی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان می‌باشد. تجربه‌ای که تیم کنونی پخش «بادیگارد» دو سال گذشته با نمایش فیلم سینمایی «چ» در شهرهای فاقد سینما کسب کرد که این تجربه هم اینک و در زمان اکران «بادیگارد» به بلوغ رسیده و با شور و استقبال گرم مخاطب همراه شد بار دیگر ثابت نمود این ظرفیتی است که تمام سینمای ایران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

دست یافتن به فروشی معادل رقم یک و نیم میلیارد تومان در گیشه سینما برای هر فیلمی در سینمای ایران امیدوارکننده است ضمن اینکه به لحاظ فرهنگی نیز در این‌گونه نمایش‌ها به گروهی از مخاطبان که دسترسی به سالن سینما نداشتند اما به تماشای دسته جمعی فیلم روی پرده سینما علاقمند بودند توجه شد. مخاطبان در شهرها و شهرستان‌های بزرگ و کوچک در سرتاسر کشور که چه بسا برخی حتی نامشان هم برای بسیاری از ما ناآشنا باشد همزمان با تهران به تماشای «بادیگارد» نشستند که این امر برای تیم اکران «بادیگارد» نکته‌ای قابل اتکاء و البته مایه مباهات است.

 

در روزهای پایانی ماه جاری و همینطور در خرداد ماه این‌گونه نمایش‌ها همچنان ادامه خواهند یافت و در اعیاد شعبانیه به خصوص در عید بزرگ شیعیان در نیمه شعبان با توجه به وجود جو شادمانی و همینطور فراغت مردم در سراسر کشور به اوج خواهد رسید. مفتخریم در شرایطی که طی سا‌لیان اخیر تعداد تماشاگران پربیننده‌ترین فیلمی که پدیده اکران یک سال لقب می‌گیرد عددی نزدیک به دو میلیون نفر بوده است تاکنون بالغ بر یک میلیون نفر از هموطنان عزیز ما در اقصی‌نقاط کشور موفق به تماشای «بادیگارد» بر روی پرده شدند و امیدواریم این روند همچنان افزایش پیدا کند.