حسین یاری به مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» پیوست

حسین یاری به مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» پیوست
حسین یاری بعنوان روایتگر در مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا» حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، محمد مهدی مشکوری، تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «داستان عاشورا»، با اشاره به اقتباس این مجموعه پویانمایی از کتاب کمیک استریپ «داستان عاشورا» افزود: این کتاب به نویسندگی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدسعید بهمن‌پور و تصویرگری هنرمند قابل، استاد پرویز اقبالی تالیف شده و اقتباسی دقیق از مقتل «لهوف» نوشته سید بن طاووس است که از این جهت، یک داستان تاریخی مستند و دقیق محسوب می‌شود.

 

مشکوری ادامه داد: مطابقت با اسناد تاریخی و همچنین تصویرگری ارزشمند با تکنیک منحصربه‌فرد تلفیق هنر مینیاتور و هنر کمیک‌استریپ، دو ویژگی مهم کتاب «داستان عاشورا» بود که سبب شد اندیشه تبدیل این کتاب به انیمیشن شکل بگیرد.

 

وی گفت: مجموعه پویانمایی داستان عاشورا در قالب چهار قسمت دوازده دقیقه‌ای و با تکنیک «موشن کمیک» بر اساس تصویر و متن موجود در کتاب، آفریده می‌شود و صداپیشگی راوی مجموعه را، حسین یاری، هنرمند محبوب کشوربرعهده گرفته است.

 

تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی داستان عاشورا اظهار داشت : کارگردانی این پویانمایی توسط میثم حسنی صورت می گیرد که کارگردانی مجموعه‌های دا، نورالدین فرزند ایران و یکی از چهار نفر را در کارنامه خود دارد.

 

مشکوری تاکید کرد: تولید انیمیشن داستان عاشورا از ابتدای مرداد ماه در مرکز اوج کودک و نوجوان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه به سرانجام می رسد.