در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «هیهات» اتفاق افتاد؛ تجلیل هنرمندان از خانواده «حبیب سپاه»

در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «هیهات» اتفاق افتاد؛ تجلیل هنرمندان از خانواده «حبیب سپاه»
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، آیین افتتاحیه و اکران خصوصی فیلم سینمایی هیهات پنجشنبه شب در تالار ایوان شمس و با حضور اهالی هنر و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم ابتدا هادی مقدم دوست، دانش اقباشاوی و هادی نائیجی بعنوان کارگردان های سه اپیزود این فیلم روی صحنه حاضر شدند و این فیلم را تلاشی به پیشگاه حضرت سید الشهدا علیه السلام برشمردند. تلاشی که در آن سعی شده استانداردهای سینما نیز به خوبی رعایت شود.

 

هادی مقدم‌دوست اظهار داشت: ممکن است در فیلمسازی با اتفاقات حیرت انگیزی مواجه شوید و «هیهات» یکی از آن اتفاق هاست. اتفاقی که همه چیزش خودبه‌خود جور شد، و همین یک اتفاق حیرت انگیز بود.

 

مقدم دوست افزود:نمی توانم بگویم فیلم ما لزوما یک کار قدرتمند سینمایی شده است ، اما فیلمی که درباره امام حسین(ع) باشد اتفاقات حیرت انگیز زیادی دارد و من هیچ سختی در ساخت این فیلم احساس نکردم.

 

دانش اقباشاوی کارگردان اپیزود دوم فیلم نیز بیان داشت: می گویند دو دسته از مردها هیچ وقت به زندگی عادی برنمی گردند یک دسته آنهایی که عاشق شدند و دسته دیگر آنهایی که به جنگ رفتند. من به نیابت از گروه این فیلم را به همه آنهایی که عاشق شدند، جنگیدند و خواهند جنگید تقدیم می کنم.

 

هادی نائیجی نویسنده و کارگردان اپیزود اول «هیهات» نیز در ابتدای سخنان خود از بهروز افخمی به عنوان یک استاد یاد کرد و در ادامه گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که همه افتخاراتمان فردی است و نمی دانم کار جمعی چقدر در ما شکل گرفته است ولی امیدوارم این اثر این کار جمعی را نشان دهد.

 

در ادامه این مراسم دکتر شهاب اسفندیاری با انتقاد از رویکرد نشریه یالثارات در توهین به اهالی فرهنگ و هنر، گفت: رویه هتک حرمت، فحاشی و بی حرمتی این روزها باب شده است و اگر در برابر این برخوردها سکوت کنیم در آینده ممکن است این خطر به خودمان هم برسد. لازم است قوه قضائیه که برخی مطالب را بسیار جدی پیگیری می کند، نسبت به چنین موضوعاتی هم پیگیری جدی داشته باشد. چرا که این مطالبه جامعه هنری و فرهنگ کشور است. 

 

بهروز افخمی سخنران دیگر مراسم افتتاحیه بود و با اشاره به سوابق کارگردان های اپیزودهای این فیلم خاطرنشان کرد: هر چند که من هر چهار اپیزود را دوست داشتنم ولی اپیزود هادی مقدم‌دوست در فیلم «هیهات» از همه بهتر درآمده است. او با دست خالی و امکانات کم یک فیلم اکشن ساخته که ما انتظار چنین فیلمی را از او نداشتیم. 

 

پایان بخش مراسم افتتاحیه نیز یادبود سردار شهید حاج حسین همدانی و تجلیل از خانواده این شهید والامقام بود. در این بخش بسیاری از چهره های حاضر در مراسم به پاسداشت این شهید روی صحنه آمدند و لوح یادبود و انگشتر عقیق یمانی به فرزند این شهید والا مقام تقدیم کردند. حضور این تعداد از هنرمندان و اهالی فرهنگ برای تجلیل از مقام شهدا در نوع خود جالب توجه بود.

 

در این مراسم چهره هایی نظیر حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، احسان محمدحسنی، مهدی چمران، بهروز افخمی، فرهاد اصلانی، بهروز شعیبی، نرگس ابیار، مینا ساداتی، افسانه بایگان، اندیشه فولادوند، گلاره عباسی، رضا توکلی، مرتضی شعبانی، ماه‌چهره خلیلی، حبیب الله والی نژاد، رضا کاسبی، محمود گبرلو، محمدحسین فرح بخش، محمدرضا شریفی نیا، امیرحسین شادمان، شهین تسلیمی، دکتر پورحسین و... حضور داشتند.

 

گفتنی است فیلم سینمایی هیهات بعنوان نخستین فیلم 4 اپیزودی سینمای ایران جدیدترین محصول سینمایی سازمان هنری رسانه‌ای اوج به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، سید روح الله حجازی و هادی مقدم دوست می‌باشد که قرار است طی روزهای آتی در سینماهای کشور به اکران عمومی در آید.