در مستند پرتره اوباما مطرح می گردد؛ تحلیلی از رشد اوباما در ساختار سیاسی آمریکا

در مستند پرتره اوباما مطرح می گردد؛ تحلیلی از رشد اوباما در ساختار سیاسی آمریکا
در مستند «اوباما» یک مستند ساز جوان به بررسی نحوه رشد و نمو اوباما در ساختار سیاسی آمریکا می پردازد و با استفاده از تصاویر کمتر دیده شده، روایت جذابی از آن ارائه می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، محمد جواد رئیسی از اتمام فرآیند 4 ماهه پژوهش مستند «اوباما» خبر داد و گفت: در این مستند تلاش کرده ام، پرتره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را به تصویر بکشم و فرآیند رشد و نمو وی در ساختار سیاسی آمریکا را با ورود به جزئیات کمتر شنیده شده، در قالب یک مستند به نمایش بگذارم.

این کارگردان مستند ادامه داد: در مستند «اوباما»، تصاویری کمتر دیده شده از کودکی و نوجوانی اوباما به تصویر کشیده شده و فرآیند حضور وی در ارکان مختلف سیاسی آمریکا و حامیانش به خوبی تشریح گردیده است.

رئیسی انگیزه خود از ساخت این مستند را بررسی عملکرد اوباما پس از پایان دوره 8 ساله ریاست وی بر آمریکا دانست و اظهار کرد: اوباما از خیلی جهات، می توانست یک رئیس جمهوری متفاوت باشد و چندین ویژگی داشت که او را از سایر روسای جمهور متمایز می کرد. به عنوان مثال ولی اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا بود، یا اینکه اولین رئیس جمهوری بود که بعد از حمله اتمی به ژاپن در جنگ جهانی دوم، به هیروشیما پای گذاشت و به کشته شدگان ادای احترام کرد، یا اولین رئیس جمهوری بود که پس از قطع رابطه طولانی مدت با کوبا، با این کشور رابطه را مجدداً برقرار کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تلاش کردیم در قالب یک مستند پرتره نشان دهیم، شعار «تغییر» که شعار محوری انتخابات بود پس از گذشت 8 سال آیا تغییری ملموس در عملکرد ایالات متحده به وجود آورد یا خیر.

گفتنی است مستند «اوباما» به کارگردانی محمد جواد رئیسی، در موسسه نجوای زلال هنر در حال تهیه است و تا پایان شهریور ماه برای پخش از رسانه ملی آماده می گردد.