در یک مستند تاریخی بررسی می شود: آیا نواب صفوی مخالفان خود را ترور می‌کرد؟

در یک مستند تاریخی بررسی می شود: آیا نواب صفوی مخالفان خود را ترور می‌کرد؟
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، حسن یوسفی کارگردان مستند «نواب صفوی» از اتمام فرآیند تولید این مستند خبر داد و گفت: با پایان مرحله تدوین این مستند، در حال اعمال اصلاحات نهایی کار هستیم که بزودی برای پخش از سیمای جمهوری اسلامی آماده می شود.

یوسفی مستند «نواب صفوی» را یک پرتره از این شهید بزرگوار دانست و افزود: در این مستند تلاش شده تا با استفاده از تصاویر و فیلم های آرشیوی و همچنین مصاحبه با برخی از نزدیکان نواب صفوی، ابعاد مختلف شخصیتی وی را روشن کنیم و همچنین مروری بر اقداماتش داشته باشیم.

 

این کارگردان مستند ادامه داد: آقایان عبده خدایی از همراهان شهید نواب، اسدالله صفا از نیرو های انتظامات فدائیان اسلام، حاج علی طهماسبی برادر شهید طهماسبی از شهدای فداییان اسلام، همسر شهید نواب و ... در این مستند به ارائه نظرات و دیدگاه هایشان در خصوص شهید نواب و فعالیت های مبارزاتی وی پرداخته اند.

 

یوسفی هدف خود را از ساخت این مستند نشان دادن هدف اصلی شهید نواب در فعالیت های مبارزاتی مطرح کرد و گفت: شبهه ای که امروز در خصوص شهید نواب مطرح می شود این است که وی افرادی که با آنها مخالفت داشته را ترور کرده است در حالی که شهید نواب اقدامات خود را در راستای اهداف بزرگی انجام می داده است.

 

این کارگردان مستند یکی از اهداف شهید نواب را ملی کردن صنعت نفت دانست و افزود: نواب با ترور رزم آرا عملاً سد پیش پای مصدق برای ملی کردن صنعت نفت را برداشت ولی شاهدیم 20 روز پس از آغاز نخست وزیری مصدق، نواب صفوی توسط دولت دستگیر و به زندان منتقل می شود.

 

گفتنی است مستند نواب صفوی به کارگردانی حسن یوسفی و تهیه کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و پس از اتمام فرآیند تولید برای پخش از رسانه ملی آماده می شود.