محمدرضا زائری در مراسم رونمایی از «مستند هشت بهانه کوچک برای یادآوری»: مستند امام موسی صدر یک کار هوشمندانه است

محمدرضا زائری در مراسم رونمایی از «مستند هشت بهانه کوچک برای یادآوری»: مستند امام موسی صدر یک کار هوشمندانه است
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، حجت الاسلام زائری پس از اکران خصوصی مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» در سخنانی، ضروری‌ترین ویژگی امام موسی صدر برای شرایط فعلی را تحمل و بردباری دانست و گفت: صبر و بردباری ضرورت امروز جامعه ما، خصوصاً برای قشر روحانیت است زیرا در کتاب کافی در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است تفاوت بین روحانی و روحانی نما، تحمل و شکیبایی است.

زائری در توضیح این ویژگی امام موسی صدر به شرایط حضور ایشان در لبنان اشاره کرد و گفت: امام در مسیری که آغاز کردند، در حالیکه یار و همراهی نداشتند مورد هجمه دشمن قرار گرفته بودند. حتی شرایط اجتماعی به شدت ناهموار بود و در آن زمان مخاطبان اصلی امام که جوانان لبنانی بودند درگیر آسیب‌های مختلف اجتماعی بودند.

 

وی ادامه داد: اما با همه این مشکلات امام توانست با این جوانان ارتباط گیرد و مسیر خود را با آنان به پیش برد. این مسأله به قدری غیر عادی بود که حتی برخی از متدینین آن زمان به ایشان اعتراض می‌کنند که چگونه با این افراد کار می‌کنید.

 

این کارشناس فرهنگی شکل گیری مقاومت اسلامی در لبنان را به این روحیه امام صدر مرتبط دانست و گفت: در این فضا و با این برخورد امام بود که جنبش امل شکل می‌گیرد و در ادامه حزب الله لبنان به وجود می‌آید و امروز شاهد این تحولات بزرگ در منطقه لبنان هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین زائری در ادامه صحبت، مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» را یک کار هوشمندانه دانست و اظهار داشت: این مستند به صورت خلاقانه هشت سوژه چند رسانه‌ای را برای ورود به زوایای شخصیتی امام موسی صدر انتخاب کرده بود که به نظر من در مجموع این هشت زاویه نگاه، یک شناخت اجمالی از امام صدر به وجود می‌آید.

 

وی در پایان گفت: فکر می‌کنم هم کسانی که به امام موسی صدر علاقه دارند و هم مخاطبی که تا کنون پیگیر افکار امام صدر نبوده است، هر دو با این مستند همراه می‌شوند و می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

 

گفتنی است مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است که روز دوشنبه 8 شهریور ماه ساعت 23 از شبکه اول سیما به نمایش در می‌آید.