موتور سواری شهید رکن آبادی در جنگ 33 روزه

موتور سواری شهید رکن آبادی در جنگ 33 روزه
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، حسین سیاف زاده کارگردان مستند «سفیر منا» که در خصوص زندگی و شهادت شهید غضنفر رکن آبادی در حال تهیه است، از اتمام فرآیند تولید این اثر هنری تا پایان شهریور خبر داد.

سیاف زاده گفت: در این مستند با حدود 60 نفر از افرادی که شهید رکن آبادی را از نزدیک می‌شناختند مصاحبه شده است و تلاش شده که زوایای شخصیتی این شهید بزرگوار به خوبی به تصویر کشیده شود.

 

وی در توضیح بیشتر افراد مصاحبه شده، افزود: در مدت زمان فیلم برداری تلاش کردیم علاوه بر خانواده و نزدیکان، با افرادی که تعامل کاری با این شهید داشته‌اند صحبت شود که از جمله این افراد می‌توان به شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان، دکتر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه و ... اشاره کرد.

 

این مستند ساز خط سیر فیلمنامه «سفیر منا» را بر اساس مسیر تاریخی بیان کرد و ادامه داد: در این مستند از بدو تولد شهید رکن آبادی، حضور ایشان در جبهه، ورود به دانشگاه امام صادق (ع) تا طی مراتب مختلف در وزارت امور خارجه به صورت تاریخی بیان شده است.

 

سیاف زاده در ادامه به بیان خاطره‌ای از عملکرد مجاهدانه شهید رکن آبادی در دوران خدمت پرداخت و گفت: نکته مهمی که در فعالیت‌های شهید رکن آبادی بوضوع روشن است و افراد مختلف مصاحبه شونده بر روی آن تأکید دارند، عملکرد جهادی و مجاهدانه این شهید بزرگوار است. نقل شده که در جریان جنگ 33 روزه در حالی که ایشان نفر دوم سفارت ایران در سوریه بودند، سوار بر موتور به انتقال بسته‌های مورد نیاز به مردم لبنان می‌پرداختند. این اقدام ایشان به حدی برجسته بود که سید حسن نصر الله دست خطی در تقدیر و تشکر از ایشان نوشت و به شهید رکن آبادی هدیه کرد.

 

گفتنی است مستند «سفیر منا» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده و قرار است ابتدای مهر ماه از سیمای جمهوری اسلامی به نمایش در بیاید.