«آقا سید روح الله» به تلویزیون می‌آید

«آقا سید روح الله» به تلویزیون می‌آید
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، فرج صالحی کارگردان مستند «آقا سید روح الله» علت انتخاب سوژه مستند خود را روایت یک کار فرهنگی اصیل و مؤثر بیان کرد و گفت: شخصیت سید روح الله میر شاه محمد، به معنای واقعی کلمه شخصیتی دغدغه مند بود که برای رسیدن به هدفی مقدس از خود هزینه می‌کرد.

صالحی در توضیح بیشتر اقدامات سید روح الله گفت: وی با وجود اینکه به عنوان یک معلم جوان در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بود، برای اینکه بتواند روی نوجوانان ساکن در قلعه حسن خان فعالیت‌های فرهنگی انجام دهد، با حضور حدود 20 نفر از آنها گعده‌های علمی، فرهنگی و ورزشی تشکیل داد.

این کارگردان مستند ادامه داد: سید روح الله سرلوحه فعالیت‌های خود را توصیه رهبری به جوانان که تحصیل، تهذیب و ورزش است قرار داده بود و تلاش می‌کرد همه جنبه‌های مورد نیاز برای یک فرد را در برنامه‌هایش لحاظ کند و همین اقدامات وی تأثیرات عمیقی بر وضعیت فرهنگی محله قلعه حسن خان شهر قدس گذاشت.

صالحی در خصوص هزینه‌های شکل گیری و استمرار چنین گعده‌هایی گفت: سید روح الله از هیچ ارگان یا سازمانی کمک مالی نگرفت و با برخی فعالیت‌های هنری و اقتصادی تلاش می‌کرد هزینه‌های این اقدام خیر را تأمین کند.

فرج صالحی ادامه داد: در سال 92 در پی یک بیماری، سید روح الله در حالیکه تنها 30 سال سن داشت، فوت می‌کند ولی بچه‌هایی را که تربیت کرده بود و همگی از نظر درسی و فرهنگی در درجه بالایی قرار داشتند، هر کدام با تشکیل حلقه‌های 20 نفره راه وی را ادامه می‌دهند.

گفتنی است مستند «آقا سید روح الله» به نویسندگی و کارگردانی فرج صالحی و تهیه کنندگی مهدی مطهر از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است و در روزهای آتی جلسه رونمایی از آن برگزار می‌شود.