با اوج در کربلا/ تولیدات تلویزیونی سازمان هنری رسانه‌ای اوج در اربعین حسینی

با اوج در کربلا/ تولیدات تلویزیونی سازمان هنری رسانه‌ای اوج در اربعین حسینی
سازمان هنری رسانه‌ای اوج در ایام اربعین و مراسم پیاده‌روی اربعین، برنامه‌های مختلفی را از آنتن صدا و سیما تولید و روانه آنتن کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج،‌ این سازمان برای پوشش هر چه بهتر مراسم سنتی پیاده‌روی اربعین سید‌الشهدا (ع)،‌ همزمان با این مراسم برنامه‌های مختلفی را از سیمای جمهوری اسلامی ایران به خانه‌های مردم برد که مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت.

شهاب مرادی در «پیاده آمده‌ایم»

نخستین برنامه‌ای که از شبکه اول سیما پخش شد، برنامه «پیاده‌ آمده‌ایم» بود که با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی و اجرای وحید ملتجی به روی آنتن شبکه اول سیما رفت. «پیاده آمده‌ایم» که به مدت ۱۰ شب به صورت زنده از جوار حرم امام حسین (ع) پخش شد. رویکرد محتوایی این برنامه، علی رغم سایر برنامه‌هایی که در این حوزه ساخته می‌شود، حمایت از دین در سبک زندگی بود؛ اتفاقی که کمتر در سیمای ملی به این شکل مطرح شده و اگر هم در این فضا گفتگویی صورت گرفته اسیر بار احساسی و کم محتوایی شده بود. اما «پیاده آمده‌ایم» با بررسی محتوایی جدی قدمی در راستای ورود جریان سازی فرهنگی در حوزه حمایت از دین در سبک زندگی داشت و این موضوع با اقبال گسترده مردمی نیز همراه شد. بطوری که در برخی قسمت های برنامه بینندگان با ارسال بیش از 120 هزار پیامک، در پویش #من_حامی_دین_هستم (انی احامی ابدا عن دینی) مشارکت کردند.

در این برنامه که هر شب به بینندگان شرکت کننده در پویش، یک سفر عتبات عالیات هدیه داده می‌شد، بیشتر به سبک زندگی و حمایت از دین پرداخته شد.

تیتراژ پیاده آمده‌ایم هم جزو موسیقی های پر مخاطب این شب ها بود. آهنگی که با صدای رضا صادقی تولید و به عنوان تیتراژ برنامه هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شد.

اولین برنامه ترکیبی از کربلا در تلویزیون

یکی دیگر از برنامه‌هایی که توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج، برای ایام اربعین تدارک دیده و از صدا و سیما پخش شد، برنامه «مخاطب خاص» بود. این برنامه از روز شنبه ۲۲ آبان، به مدت ۱۰ شب، ساعت ۲۳، به صورت زنده از کربلای معلی و در جوار حرم اباعبدالله الحسین (ع)، با محوریت «اربعین حسینی» و موضوع «زیارت» روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

مجری برنامه «مخاطب خاص» رسالت بوذری بود و حجج اسلام سید محمد قائم مقامی و محمدرضا رنجبر، به عنوان کارشناس، در این برنامه حضور داشتند.

این برنامه اولین برنامه ترکیبی با موضوع سیدالشهدا (ع) و پیاده روی اربعین بود که به شیوه‌ای جدید، به روی آنتن می‌رفت. از ویژگی‌های این برنامه به روز بودن گزارش‌های آن بود که از زائران و کسانی که در پیاده روی حضور داشتند، گرفته می‌شد که مورد توجه بینندگان این برنامه قرار گرفت. همچنین در این برنامه، هر شب از یک آوانمای حسینی رونمایی شد.

قدمگاه

سومین برنامه موسسه هنری رسانه‌ای اوج، برنامه «قدمگاه» بود که با اجرای شهرام شکیبا هر روز پیش از اخبار ساعت ۱۴، از شبکه یک سیما به مدت ۹ روز پخش شد. این برنامه به پیاده‌روی اربعین و حضور اقشار مختلف مردم در این همایش بزرگ پرداخت و گوشه‌های متفاوتی از این مراسم را به تصویر کشید و گزارش‌های میدانی که از مسیر کربلا به تصویر کشیده می‌شد،‌ مورد استقبال قرار گرفت. 

استودیو عصر، اولین پایگاه تثبیت شده رسانه ملی در کربلا

یکی از نکات مهمی که در این برنامه‌ها قابل توجه است، ساخت استودیویی ویژه برای این برنامه‌ها بود که نزدیکی آستان سیدالشهدا علیه السلام و با نمایی زیبا از بین الحرمین برای اولین‌بار در این سال‌ها انجام شده و بعنوان اولین پایگاه تثبیت شده رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران در عتبات عالیات به حساب می آید. «استودیو عصر» که میزبان برنامه های «مخاطب خاص» و «پیاده آمده ایم» بود در سایر برنامه های خود نیز بسیاری از شبکه های استانی و سراسری کشور را حمایت کرده و برنامه های متعددی در این ایام از این لوکیشن مهمان قاب تلویزیون شد.

قرار است این استودیو بعنوان نخستین پایگاه تثبیت شده رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در سایر ایام سال نیز پذیرای برنامه های معارفی این حوزه باشد.