بازخوانی زندگی موسوی گرمارودی در مستند "از ساقه تا صدر"

بازخوانی زندگی موسوی گرمارودی در مستند "از ساقه تا صدر"
مستند " از ساقه تا صدر" روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج؛ مستند "از ساقه تا صدر" به کارگردانی امیر مهریزدان و تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه سال 1395 از ساعت 23 روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت.

 

در مستند "از ساقه تا صدر" به زندگی پر فراز و نشیب "علی موسوی گرمارودی" پرداخته شده است و زندگی این شاعر نام‌آشنای کشور را از بدو تولد تا امروز به تصویر کشیده است. از نکات قابل توجه در این مستند پرداختن به مبارزات سیاسی این شاعر معاصر کشور است.

 

"علی موسوی گرمارودی" که در سال 1320 هجری شمسی در قم دیده به جهان گشود از دانش‌آموزانی است که در دبیرستان دین و دولت تحت تعلیم شهید دکتر آیت‌الله بهشتی قرار گرفت و از همان نوجوانی به شاعری روی آورد. او از مبارزان سال‌های انقلاب اسلامی در دوران طاغوت است که همین مبارازت باعث شد پس از شکنجه‌های فراوان از سال 52 به عنوان زندانی سیاسی محکوم شود. وی که روابط مستحکمی با چهره‌های مبارزی چون شهید رجایی، شهید مفتح و شهید مطهری داشته است سابقه معاونت فرهنگی ابوالحسن بنی‌صدر را نیز در کارنامه دارد. این شاعر معاصر تلاش‌های مثبتی در جهت جلوگیری از انحرافات بنی‌صدر از خود به نمایش گذاشت و گرچه به دلیل تصدی این پست با بی‌مهری مواجه شد، پس از مدتی مورد تفقد امام خمینی(ره) قرار گرفت. این زوایا از زندگی "موسوی گرمارودی" در کنار سایر اتفاقات مهم زندگی او، در مستند "از ساقه تا صدر" به تصویر کشیده شده است.

 

گفتنی است مستند "از ساقه تا صدر" در موسسه هنری رسانه‌ای اوج تهیه شده و اجرای طرح این برنامه را موسسه فرهنگی هنری زلال هنر بر عهده داشته است. 

 

در ادامه آنونس مستند "از ساقه تا صدر" را از نظر می‌گذرانید.