تجلیل از اسماعیل‌ امینی در شب‌شاعر

تجلیل از اسماعیل‌ امینی در شب‌شاعر
هفدهمین مراسم «شب شاعر» با حضور جمعی از شعرا و علاقه‎‌مندان از جمله مشفق کاشانی، دکتر محمدرضا سنگری، حسین اسرافیلی فاضل نظری، علی‌محمد مودب محمدرضا سهرابی‌نژاد، ، شهرام شکیبا، افشین علا، مصطفی محدثی خراسانی و جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی به تجلیل از دکتر اسماعیل امینی خواهد پرداخت.

اسماعیل امینی، متولد دی‌ماه ۱۳۴۲ تهران است. وی از دوران کودکی به سبب جو خانوادگی خود در محیطی علاقه‌مند به شعر و ادبیات پرورش یافت. در هنرستان به تحصیل رشته برق صنعتی روی آورد اما در کنار آن علایق ادبی و شعری خود را نیز پیگیری می‌کرد. او در انجمن‌های ادبی حضوری فعال داشت. فعالیت‌ مطبوعاتی در برخی نشریات کشور از جمله گل آقا، روزنامه جام جم، اطلاعات و همشهری در دو حوزه نظم و نثر ادبی از دیگر فعالیت‌های امینی محسوب می‌شود.

امینی از اواسط دهه ۷۰ با تحصیل در رشته ادبیات به طور آکادمیک وارد حوزه شعر و ادبیات شد. وی هم‌اکنون مشغول گذراندن دوره دکترای خود در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه قم است و تاکنون در دوران تحصیل در مقاطع قبلی خود از محضر بزرگانی چون دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و دکتر قیصر امین‌پور نیز استفاده کرده است.

امینی علاوه بر شعر در دو حوزه نقد و طنز نیز تخصص و ورود داشته است. کتاب‌های «لبخند غیرمجاز»، «لبخند سعدی»(پژوهشی درباره طنز در غزل‌های سعدی)، «گزیده شعر طنز»(از روزگار رودکی تا روزگار خودمان)، «طنز در مثنوی معنوی»(خندمین‌تر افسانه) و «جلسه شعر»(مباحث آموزشی) از جمله آثار منتشرشده اسماعیل امینی هستند.