ثبت نام هزار خانوار برای شرکت در مستند مسابقه «خانه ما»

ثبت نام هزار خانوار برای شرکت در مستند مسابقه «خانه ما»
کارگردان مستند مسابقه «خانه ما» مطرح کرد استقبال گسترده‌ای از مستند مسابقه «خانه ما» صورت گرفته است و تا امروز بیش از هزار خانواده از سراسر کشور متقاضی حضور در این مستند مسابقه شده‌اند که فیلم‌برداری از سری دوم آن از بیستم تیرماه و با حضور خانواده‌های اصفهانی آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، ضبط سری دوم مستند مسابقه «خانه ما» از بیستم تیرماه با حضور خانواده‌های اصفهانی آغاز شده است. سری دوم این مستند مسابقه که با موضوع سبک مصرف اقتصادی، تلاش خواهد کرد تا درخواست‌های متعدد خانواده‌ها برای حضور در این مستند را تا حد مممکن پاسخ دهد.

 

حسام اسلامی که همراه با علی رمضان به صورت مشترک کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد با اعلام این خبر افزود: ترجیح دادیم در سری دوم مستند مسابقه «خانه ما» که فیلم‌برداری آن از روز بیستم تیرماه و با حضور خانواده‌های اصفهانی آغاز شده است برخلاف سری اول خانواده‌هایی 5 نفره را انتخاب کنیم تا با توجه به جمعیت بیشتر خانواده‌ها نسبت به سری اول چالش‌های جدی‌تری برای بررسی الگوی مصرف خانواده‌ها به تصویر کشیده شود.

 

این کارگردان تلویزیون با اعلام اینکه تا امروز هزار خانوار در کل کشور متقاضی حضور در مستند مسابقه «خانه ما» هستند این استقبال گسترده را امیدوار کننده خواند و افزود: در مجموع حدود 550 درخواست از شهر تهران، 100 درخواست از شهر اصفهان و بیش از 400 درخواست از نقاط دیگر کشور داشتیم که با توجه به برگزاری سری دوم مجموعه در شهر اصفهان، بر اساس شاخص هایی که از پیش تعیین کرده بودیم، خانواده های مد نظر را انتخاب کردیم.

 

اسلامی در مورد چگونگی انتخاب خانواده‌های شرکت‌کننده در این مستند مسابقه گفت: به طور کلی به دلیل تعداد بالای متقاضیان و همچنین ملاک‌های متعددی که برای انتخاب خانواده‌های داشتیم، یکی از سخت ترین مراحل ساخت این مستند مسابقه، انتخاب خانواده های شرکت کننده بود.

 

وی در تشریح شاخص‌های مد نظر برای انتخاب خانواده‌های شرکت کننده در مسابقه گفت: ملاک‌های متعددی برای این مسأله مد نظر ما بوده است و نهایت تلاش خود را نمودیم تا عادلانه و صرفاً با اتکاء به ملاک‌های از پیش تعیین شده به انتخاب خانواده‌های متقاضی بپردازیم. به عنوان مثال برای ما مهم بود که خانواده ها علاقه زیادی برای ایجاد تغییرات در سبک مصرف اقتصادی خود داشته باشند و توانایی تغییر آن را در راستای اهداف تعیین شده و مأموریت های مسابقه داشته باشند.

وی ادامه داد: البته بخشی از ملاک‌ها نیز مرتبط با مسائل هنری و مقتضیات کار فیلم‌سازی است که همین نکته باعث می‌شد خانواده‌هایی که از لحاظ ملاک‌های دیگر نمره بالایی آورده بودند به دلیل محدودیت‌های فیلم‌برداری، برای حضور در مسابقه انتخاب نشوند.

 

گفتنی است مستند مسابقه «خانه ما» کاری از خانه مستند انقلاب اسلامی، به کارگردانی مشترک حسام اسلامی و علی رمضان است که فیلم‌برداری سری دوم آن از بیستم تیرماه آغاز شده است و دی ماه امسال روی آنتن شبکه‌های افق و تهارن خواهد رفت. همچنین علاقمندان به شرکت در این مستند مسابقه می توانند با رجوع به سایت اینترنتی آن به آدرس www.khaneyema.tv در بخش ثبت نام مسابقه، اطلاعات خود را وارد کنند تا در قسمت های بعدی این مسابقه که در سایر شهر های کشور برگزار می شود، شرکت نمایند.