صحبت های احسان محمد حسنی در جشن تقدیر از برگزیدگان سینمای فجر انقلاب

صحبت های احسان محمد حسنی در جشن تقدیر از برگزیدگان سینمای فجر انقلاب
آقای رئیس جمهور! برفرض ابراهیم ما را سر بریدند با علمدارهای تازه‌نفس چه می‌کنید؟

احسان محمدحسنی تهیه‌کننده «بادیگارد» شب گذشته با انتقاد برخورد دولت با فیلمسازانی همچون حاتمی‌کیا گفت: آقای رئیس جمهور، با لشکر لشکر علمدارهای تازه‌نفس و بااستعداد و با انگیزه آرمانی جبهه فرهنگی انقلاب که پشت سر آقا ابراهیم ایستاده‌اند چه می‌کنید؟

متن کامل صحبت های احسان محمد حسنی مسئول سازمان هنری و رسانه ای اوج و تهیه کننده فیلم سینمایی بادیگارد:

به نام خداوند شهیدان

سلام به برادران و خواهران خوبم

1- حلاوت و شیرینی این هدیه را که از دستان برادران عزیزم و در این مراسم گرفتم و همچنین آن دستکش بافتنی و کلوچۀ شیرین محلیِ مادر شهید در جشنوارۀ عمار را به مراتب گواراتر از صدها مرغ و سیمرغ می دانم

2- و امّا سخنی با آقای رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آقای رییس جمهور! بحث ما با شما دعوای کودکانه ای از جنس دادن مرغ و سیمرغِ جشنوارۀ فیلم فجر نیست. به مردم آدرس غلط ندهید. بحث بر سر این است که به زور می خواهید حُقنه کنید که دورۀ انقلاب و تفکر انقلابی منقضی شده است و مردم آثار انقلابی نمی خواهند. «بادیگارد» امروز تبدیل به یک «نماد» شده. ممکن است بفرمایید این مردمی که از آن نام می برند دقیقاً چه کسانی هستند؟ منظورتان از مردم، جمع محدودی از جِنتلمن های فستیوال چی هستند و یا کسانی که در پیاده روی اربعین حسینی در جاده های آسمانیِ منتهی به کربلا حضور دارند و یا کسانی که راهپیمایی 22 بهمن و حماسۀ طوفانیِ 9 دی را آفریدند هم از نگاه یاران شما مردمند؟! با این حساب بادیگارد را مردم در آغوش گرفته اند؛ ببینید ...

آقای رییس جمهور! دیپلمات ها و بادیگاردهای فرهنگی شما تا کی می خواهند دیوارِ در حالِ فروریختنِ فرهنگِ و هنر کشور را با جشنواره های پوشالی کاغذ دیواری کنند؟ و تا کی می خواهند جسم بی جان و رو به احتضار فرهنگ این آب و خاک را با آمپولِ مُسکِن جشنواره های بَزَک شده و پوچ سر پا نگهدارند؟

آقای رییس جمهور بیایید با هم رو راست و منطقی باشیم.

خانواده های عزیز شهدای مدافع حرم، نیازی به اهدای سکّه در افتتامیه و اختتامیۀ جشنوارۀ فجر شما نداشتند، بفرمایید از حدود 70 فیلم تولید شده در سال جاری که فقط 30 فیلم در جشنواره ارائه شده و خدا به خیر کند بقیه اش را که پنهان کرده اند از چشم های تیزبین رسانه ها، سهم مدافعان حرم حتّی یک فیلم نبوده؟ حتماً باید داعش و حامیان بین المللی اش و حضرت کدخدا، برج میلاد و برج آزادی را در وسط تهران منفجر کنند تا به خودتان بیایید؟ متأسفم که مستند باید بگویم در دولتِ امید شما، یأس آورترین و نا امید کننده ترین آثار سینمایی تولید شده است و تولید این چند اثر ارزشی و انقلابی هم هیچ ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شما ندارد!

دلیل جایزه دادن به فیلم حاج احمد متوسلیان (ایستاده در غبار) هم برای ما روشن است:

اوّلاً: نمی توانستند کیفیت و قابلیت بالای فنی و تکنیکی این اثر را نادیده بگیرند.

ثانیاً: برای خالی نبودن ظاهرِ ویترین شان از یک اثر دفاع مقدسی پاک و ناب تجلیل کردند.

ثالثاً: شما یاد شهدا را می خواهید نه راه شهیدان را.

بنابراین حاج احمد را در دوران جنگ 8 ساله دوست دارید، امّا اگر همین حاج احمد به امروز بیاید و عملداری همچون قاسم سلیمانی شود و بادیگارد نباشد، بلکه محافظِ انقلابیِ این نظامِ الهی باشد، شما را عصبانی می کند و او را طرد می کنید.

و امّا جملۀ آخر: گیریم دیپلمات ها و بادیگاردهای فرهنگی شما، ابراهیم ما را هم مثل سیدمرتضی آوینی سربریدند - یادمان نرفته شش ماهۀ آخر حیات آقامرتضی را که آقای هاشمی به صدا و سیما ممنوع الورودش کرده بود - با لشکر لشکر علمداران تازه نفس، با استعداد و انگیزۀ آرمانیِ جبهۀ فرهنگی انقلاب که پشت سر آقا ابراهیم ها ایستاده اند، چه می کنید؟! ضرر می کنید آقای رییس! ضرر می کنید!

 

والسلام