فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پشت صحنه «ضدگلوله»/ سردار پاکپور: «ضد گلوله» میدان بااستعدادها است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پشت صحنه «ضدگلوله»/ سردار پاکپور: «ضد گلوله» میدان بااستعدادها است
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پشت‌صحنه مستند مسابقه ضدگلوله واقع در قرارگاه تیپ 20 مکانیزه رمضان بازدید کرد.

در این بازدید که عصر روز شنبه 1 مرداد و با حضور جمعی از اهالی رسانه صورت گرفت، سردار پاکپور در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات، میدان دادن به استعدادهای جوان‌هایی است که به شرایط این‌چنینی علاقه‌مند هستند. شاید میدان‌های عملیاتی و رزمی خیلی‌ مهیا نباشد، اما همین میدان و میدان‌هایی مثل مسابقه فرمانده فرصت خوبی برای ایجاد تعامل انگیزه و نیرو است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مستند مسابقه ضدگلوله ادامه داد: کسانی هستند که دوست دارند و در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنند ولی امکان آن را ندارند، بنابراین برنامه‌هایی نظیر «ضدگلوله» راهی است که پیش‌بینی کردیم تا استعدادهای خودشان را نشان دهند.

وی در مورد اقدامات نیروی زمینی سپاه گفت:  «اولین مسئولیت نیروی زمینی سپاه حفظ امنیت مرزهای شمال غرب، جنوب شرق، غرب و شمال شرق کشور است که با کمک برادران عزیزمان در نیروی انتظامی و مرزبانی انجام می‌شود.  قرارگاه حمزه در شمال غرب، نجف در غرب، قدس در جنوب شرق و ثامن‌الائمه در شمال شرق کشور مسئولیت امنیت مرزها را بر عهده‌دارند. این امنیت که شاهدش هستیم حاصل تلاش رزمندگان عزیزی است که در اقصا نقاط مرز کشور در حال مرزبانی هستند. کسانی که در زمستان و در دمای منفی 40 درجه ارتفاعات شمال غرب مثل سر ساوه از مرزها دفاع می‌کنند. این نقاط، جاهایی هستند که هفت الی هشت ماه از سال جاده‌هایش به خاطر برف بسته است و ما با بالگرد نیروهای خود را جابه‌جا می‌کنیم و یا در جنوب شرق کشور که ما با دو موضوع می‌جنگیم، اول موضوع تروریسم است و بعد موضوع جغرافیا. به نظر من برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند به تشریح و جزئیات این عملیات در کشور بپردازد که دوستان مشغول فعالیت در آن هستند.»

سردار پاکپور در پاسخ به سؤالی درباره سطح آمادگی نیروهای زمینی سپاه گفت: آمادگی نیروهای ما در مرز در سطح عالی است. تهدیدات ضد امنیتی و توطئه‌ها کم نشده و بلکه افزایش‌یافته ولی این فداکاری و آمادگی نیروها است که نمی‌گذارد ناامنی در کشور جلوه کند.  اقداماتی مانند انهدام همین چند ماه پیش گروه  قنبر زهی یا تیمی از عناصر تروریست که می‌خواستند مردم را در روز قدس به رگبار بزنند ولی قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند، نشان از آمادگی نیروهای ما دارد. نیروی زمینی سپاه در بحث مجلس نیز نقشی داشت که فعلاً در موردش توضیح نمی‌دهم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تولید سریال‌هایی در این زمینه بیان داشت: در حال حاضر برنامه‌هایی برای تولید سریال درباره ایثارگری‌های نیروی زمینی سپاه داریم و دوستان مشغول کار هستند.

وی با اشاره به مشخص نبودن کارگردان‌های این آثار گفت: در حال حاضر کارگردانان این آثار مشخص نیستند و دوستان در حال رایزنی با کارگردان‌های مختلف برای تولید این آثار هستند. ما در این بخش کارگردان‌های زیادی داریم و باید از میان کارگردان‌های شاخص جمهوری اسلامی که مدام در تلاش‌اند تا فرهنگ شهادت و جبهه و جنگ را به مردم نشان دهند، یکی را برگزینیم.

پاکپور در پاسخ به سؤال دیگری درباره عدم پوشش رسانه‌ای قوی درباره پاسخ موشکی ایران به حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم هرروز همه اتفاقات کشور را نشان دهیم. دشمنان ما در حال حاضر اینجا آرام ننشسته‌اند و هرروز در حال توطئه هستند و ما در جنوب شرقی کشور و در آن‌سوی مرز با عناصر تروریسم که به مرزهای ما تیراندازی می‌کنند، مواجهیم. مثل حادثه‌ای که سه روز پیش در آن سه کارگر شهید شدند و چهار نفر از تروریست‌ها به درک واصل شدند. این اتفاقات به کرّات در حال وقوع است ولی اگر بخواهیم همه این مسائل را رسانه‌ای کنیم، حالت ناامنی در بین مردم ایجاد می‌شود و به نظرم صرفاً باید موضوعات بسیار مهم را در رسانه ملی مطرح کرد.

سردار پاکپور در مورد تشکیل  پایگاه دوم هوانیروز گفت: در دو - سه ماه آینده قصد داریم تا پایگاه جدید هوانیروز را احداث کنیم که پس‌ازآن نیز روی بحث دانشکده‌های آموزشی و زیرساخت‌های بالگردی متمرکز خواهیم شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاتمه با بیان اینکه سعی می‌کند بیشتر درصحنه باشد تا پشت میز گفت: تلاش من این بود که مدیر پشت‌میزنشین نباشم، ولی نمود کارم را مردم باید در عمل ببینند. خیلی موافق این نیستم که هرروز کارمان را مردم در رسانه ببینند و همین‌که مردم امنیت را احساس می‌کنند برای ما ارزشمند است.

سردار پاکپور پس از گفتگو با اهالی رسانه، با حضور در میدان مسابقه ضدگلوله ضمن بازدید از پشت‌صحنه این مستند مسابقه، با عوامل، دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در این مراسم گپ و گفت کوتاهی داشت.

گفتنی است مستند مسابقه «ضدگلوله» به تهیه‌کنندگی حسین افشار و کارگردانی مشترک مهدی ماهان و مجید عزیزی یکی از آثار خانه مستند انقلاب اسلامی است که به‌زودی از شبکه نسیم و شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.