فهرست مقدس

فهرست مقدس
با رونمایی از جدیدترین تصاویر و آنونس 15 ثانیه‌ای فیلم سینمایی «بازگشت»، جامعه ی انیمیشن کشور برگ برنده خود را برای جشنواره های داخلی و خارجی و اکران جهانی رو کرد.

احسان محمدحسنی رییس سازمان هنری رسانه ای اوج با انتشار تصاویری از سوّمین پروژه سنگین سینمایی این سازمان در صفحه ی اینستاگرام خود، نوید تولید چهار اثر سینمایی را تا پایان امسال و در کنار سایر تولیدات سریال، مستند و پویانمایی این سازمان داده است.

همزمان با انتشار تصاویر جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج که فیلم سینمایی «بازگشت» نام دارد و بنا به گفته ی حسنی تولید پیچیده ی آن قریب به دو سال و نیم زمان برده است، یادداشتی نیز منتشر شده که در ادامه می آید:

قرار نبود این صفحه به جای تصاویر و احوال خصوصی و حرف‌های خودمانی، تبدیل به محل رونمایی از آثار جدید دنیای هنر و رسانه شود، ولی در این آب و هوای خرابِ حوزه ی فرهنگ و برهوتِ تولیدات ناب، مگر چاره ای دیگری هم جز این می ماند؟! فعلاً بگذریم

«بازگشت»، این عنوانِ تازه ترین فیلم سینمایی است که دنیای کارتون و انیمیشن را مبهوت و متوجّه مهارت و تکنیک رو به جلوی جوانان سرزمینم خواهد کرد.

اثری منحصر به فرد که قریب به دو سال و نیم نگارش و تولید آن زمان برده و الهام گرفته از قصه ای قرآنی ست که از آن به عنوان «اصحاب اخدود» یاد می شود.

قصه ای تکان دهنده که اولین هولوکاست و قتل عام و نابودیِ بشر را به دست آبا و اجداد جنایتکارِ بنی صهیون علیه موحّدین و مسیحیان در دامنه ی درّه ای هولناک از شهر تاریخی «نَجران» در شبه جزیره ی عربستان و هم مرز با کشور یمن به تصویر می کشد.

«بازگشت» سوّمین محصول سینمایی از چهار پروژه ای است که در سال جاری توسط سازمان اوج روانه ی پرده نقره ای سینماها و احتمالاً جشنواره های داخلی و خارجی خواهد کرد. به عنوان کسی که جدیدترین آثار حوزه ی هنر و رسانه ی داخل و خارج از کشور را رصد می کند، می گویم می توان امیدوار بود که شاهد محصولی متفاوت و به لحاظ فرم و تکنیک، یک سر و گردن بالاتر از آنچه تاکنون در حوزه ی پویانمایی کشور دیده ایم، باشیم.

به سهم خودم به «محمد همدانیِ» عزیز که به همراه یارانِ پر تلاش و صبورش و اکیپ جوان و خوش آتیه ی «خانه ی پویانمایی انقلاب اسلامی»، زحمت کارگردانی و اجرای این پروژه ی سخت و تجربه نشده را کشیده‌اند خداقوت و دست مریزاد می گویم. این پروژه ی حساس که نیم نگاهی هم به مسائل ادیان الهی و مباحث روز منطقه دارد، اکنون مراحل دوبلاژ و ساخت موسیقی را پشت سر می گذارد و به امید پروردگار، تا چهل روز آینده، آماده ی نمایش خواهد شد. ... منتظر می مانیم.

الهی به امید تو