مهریه منحصر به فرد بانوی بیجاری، سوژه یک مستند اجتماعی

مهریه منحصر به فرد بانوی بیجاری، سوژه یک مستند اجتماعی
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، مستند «مهر ابدی» که روایتگر مهریه منحصر به فرد و ویژه یک بانوی بیجاری است، مراحل نهایی تولید خود را سپری می کند و تا پایان بهمن ماه برای پخش آماده می شود.

امیر منیری، کارگردان مستند «مهر ابدی»، انتخاب سوژه خود را مرتبط با یک مواجهه اتفاقی با صفحه حوادث روزنامه دانست و گفت: در مجموعه نجوای زلال هنر همیشه دغدغه فعالیت بر روی موضوعات سبک زندگی داشتیم، به همین دلیل زمانی که در حال تورق صفحه حوادث روزنامه بودم، یک مطلبی توجه من را به خود جلب کرد.

وی ادامه داد: در مطلب مذکور، ماجرای مهریه منحصر به فرد یک بانوی بیجاری روایت شده بود که نشان از سطح بالای ارزش های اخلاقی نهادینه شده در شخصیت او داشت. به همین دلیل پیگیر شدم تا او را پیدا کنم.

این کارگردان مستند، آشنایی با شخصیت بانوی بیجاری را دستیابی به یک سوژه مستند ناب مطرح کرد و اظهار کرد: از زمانی که با این خانم آشنا شدم، کاملا حس کردم که به یک سوژه مناسب برای ساخت مستند رسیدم به همین جهت، کار برای ساخت مستند «مهر ابدی» را شروع کرد.

وی افزود: در طول تحقیقات مستند که با نزدیکان و آشنایان بانوی بیجاری انجام شد، کاملاً به این نتیجه رسیدم که از چنین زنی، توقعی غیر از این نمی رفت و اگر مهریه خود را مطابق مهریه مرسوم جامعه قرار می داد، می بایست تعجب کرد.

منیری در پایان گفت: فارغ از سوژه اصلی مستند که به نظرم بسیار جالب توجه است، در بخش هایی از مستند سراغ بنگاه های خیریه ازدواج تهران رفته ایم که به نظرم آشنایی با ساز و کار این مراکز، می تواند برای مخاطبین مستند جذاب باشد.

گفتنی است مستند 24 دقیقه ای «مهر ابدی» به تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین در مؤسسه زلال هنر در حال تولید است.